Få styr på prioriteterne

Den vigtigste evne vi har som mennesker er vores evne til at prioritere.

Men hvorfor er det så pokkers svært at prioritere? En af årsagerne er, at perspektivet ændrer sig, alt efter hvem der ser på opgaven. Hvad der er en helt afgørende opgave for din kollega, er ikke nødvendigvis væsentligt for dig.

Eller din chef/kunde kan have en holdning til hvad der haster, og du kan selv være af en anden opfattelse.

Alt efter om du arbejder alene eller i et team, kan prioriteter se meget forskellige ud.

Arbejder du solo eller som selvstændig, så kan de rette prioriteter være dem der flytter dig fremad og skaber fremdrift og arbejder du i et team så er prioriteter et væsentligt redskab til at skabe retning og konsensus.

Uanset hvad så kræver prioriteter, at du har et sprog for dem. Hvad brænder på, hvad kræver tænketid og hvad stjæler din tid? Hvad skal planlægges, hvad skal uddelegeres og hvad skal undgås?

Når du er klar over hvordan du kan rubricere dine opgaver, så bliver det langt nemmere at navigere og vælge til – og fra.

Efter dette foredrag går du hjem med helt konkrete værktøjer til hvordan du skaber en lettere prioritering i din hverdag allerede i morgen.